Smala pressar

Åh! Gnistan är tillbaka!

Egentligen fanns knappt tiden till att träna igår. Fick hem bonus-sonen så ordningen är nu återställd! Ellie sken upp som en sol när hon fick syn på storebror och det dröjde inte länge innan de båda kröp runt på golvet och busade. Älskade ungar! 🙂 Gjorde pannkakor till middag och sen smet jag iväg en snabbis till gymmet vid 18-tiden.

Började med smalbänk, eller tricepspressar. Typ som bänkpress men fast man håller ett smalt grepp för att aktivera triceps desto mer. Framsida axel får också jobba. Började med stången á 20 kg, sedan 30, 40..och till sist 45 kg. Körde 10or förutom på sista där jag fick nöja mig med en 6a. Nöjd! 🙂 Konstiga är att jag är typ lika stark i smalbänk som i vanlig.. måste laborera med mitt grepp för att hitta den optimala bredden inför nästa tävling. Brett grepp innebär kortare lyftväg.. men å andra sidan är jag nog lite starkare om jag håller smalare.

Körde sedan lite biceps & tricepsövningar. Varvade så jag körde varannan muskelgrupp.
Sedan bar det av hemåt igen. Ringde sambon så han kunde svepa en pwo (oooohh va jag saknar att kunna ta pwo! Måste sluta amma snart.. 😛 ). Kom hem till en skrikig liten donna och en grabb som krupit ner i sängen. Fixade så han fick titta på nåt roligare och gick sedan upp och ammade Ellie så hon skulle somna.. vilket hon vägrade! Efter nästan en halvtimme så kom Karl upp och jag gav upp amningen. La Ellie i hennes säng och gick ner för att hålla lilleman sällskap istället. Hörde Ellie smågny men inga höga protester.. och till slut så somnade hon. Och lilleman likaså.

Sambon kom hem och vi satt och pratade om ditten & datten för att sedan kolla på Det stora tårtslagetÅh va jag önskar att jag hade kunnat baka sådana tårtor! 🙂 Ska börja med att lära mig göra cake pops. 🙂 En av många idéer jag har till bröllopsfesten..

Assortment of brightly colored cake pops

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *